Obecní informace o pístových kompresorech BOGE
Pístový kompresor BOGE
Pístové kompresory BOGE
pracují na principu výtlaku. Píst nasává vzduch přes sací ventil během zdvihu dolů. Zavírá se na začátku zdvihu. Vzduch je stlačován a vytlačován přes tlakový ventil. Písty jsou poháněny klikovým pohonem s klikovým hřídelem a ojnicemi.
Pístové kompresory jsou k dispozici v jednoválcovém a víceválcovém provedení i v jednostupňovém a vícestupňovém provedení.
Víceválcové kompresory se používají pro vyšší dodávané množství, vícestupňové kompresory pro vyšší tlaky.
Jednostupňová komprese
Komprese až na konečný tlak s jedním zdvihem pístu.
Dvoustupňová komprese
Vzduch stlačený ve válci prvního stupně (nízkotlaký stupeň) se ochladí v mezichladiči a poté se stlačí na konečný tlak ve druhém stupni (vysokotlaký válec).
Jednočinné kompresory
Proces komprese s jednou otáčkou klikového hřídele.
Dvojčinné kompresory
Dva kompresní procesy s jednou otáčkou klikového hřídele.
Rychlost pístu
V případě kompresorů jsou otáčky kompresoru nebo otáčky motoru pouze druhořadé. Při hodnocení opotřebení je rozhodující rychlost pístu. Například kompresor s nízkou rychlostí a velkým zdvihem může mít vysokou rychlost pístu. Naproti tomu kompresory s vysokými otáčkami a malými zdvihy mohou mít nízké rychlosti pístu. Rychlost pístu, měřená v m / s, je u pístových kompresorů BOGE extrémně nízká. To znamená minimální opotřebení.