Preventivní údržba s průmyslovou analytikou BOGE
Abychom odhalili chyby a provozní anomálie dříve, než se vyskytnou, spoléháme na software pro prediktivní údržbu od Weidmüller.
Více „vzduch do práce" s průmyslovou analytikou
Projekt se společností Boge pro preventivní údržbu
Aby bylo možné odhalit chyby a provozní anomálie dříve, než k nim dojde, spoléhá se výrobce kompresorů Boge na software pro prediktivní údržbu od společnosti Weidmüller.
Rubriky:
Zákazníci hlásí
Společný projekt společnosti Weidmüller pro prediktivní údržbu kompresorů byl zahájen v říjnu 2016. „Nejprve jsme provedli studii proveditelnosti, abychom zjistili, zda je software Weidmüller vhodný pro detekci příslušných chyb," vysvětluje Georg Jager, vedoucí týmu pro turbo stroje společnosti Boge.
„Dnes je to jasné: analytické řešení, které je šité na míru našim požadavkům, detekuje abnormální podmínky a vzorce chyb s absolutní spolehlivostí," říká Jager. Než k tomu došlo, odborníci z Weidmülleru provedli rozsáhlou analýzu dat. Na základě výsledků bylo vyvinuto individuální analytické řešení pro požadavky nového špičkového produktu Boge, vysokorychlostního turbokompresoru (HST). Úkol byl jasně formulován: Která data jsou relevantní k předpovědi konkrétního poškození kompresoru?
Cílený výběr a vyhodnocení dat
Vysokorychlostní turbokompresor (HST) od společnosti Boge pracuje naprosto bez oleje a nastavuje nová měřítka ve výrobě stlačeného vzduchu bez oleje. Při stavbě byla cílem maximální efektivita provozu a údržby. Kompresory jsou poháněny motorem s permanentním magnetem s vysokou hustotou energie. Jako speciální vlastnost instaluje Boge do kompresoru HST hnací hřídel se vzduchovým ložiskem - předpoklad pro extrémně vysoké otáčky, které přesahují 100 000 otáček. Hřídel pohání oběžné kolo vyrobené z titanu, které společně se speciální konstrukcí skříně zajišťuje obzvláště efektivní tvorbu stlačeného vzduchu.
Vysokorychlostní turbokompresor (HST) od společnosti Boge pracuje naprosto bez oleje a nastavuje nová měřítka ve výrobě stlačeného vzduchu bez oleje. Při stavbě byla cílem maximální efektivita provozu a údržby. Kompresory jsou poháněny motorem s permanentním magnetem s vysokou hustotou energie. Jako speciální vlastnost instaluje Boge do kompresoru HST hnací hřídel se vzduchovým ložiskem - předpoklad pro extrémně vysoké otáčky, které přesahují 100 000 otáček. Hřídel pohání oběžné kolo vyrobené z titanu, které společně se speciální konstrukcí skříně zajišťuje obzvláště efektivní tvorbu stlačeného vzduchu.
Všechna data pocházela z komponent měřicí technologie, které již byly v kompresoru přítomny, takže nebylo nutné dodatečně instalovat žádné senzory. Aby vědci z Weidmüllerova průmyslového analytického týmu mohli posoudit zjištěné hodnoty, prozkoumali všechna data pomocí statistických metod, posoudili skutečnou kvalitu dat a společně s Bogem rozhodli o jejich relevantnosti.
V tomto okamžiku bylo požadováno specifické know-how o systému stlačeného vzduchu; Do hodnocení byly zahrnuty komplexní provozní zkušenosti založené na všech strojích v oboru. Poté odborníci z Weidmülleru radikálně vyřešili, takže nakonec zůstalo podstatně méně zdrojů dat. Tým také musel získat zkušenosti s tím, jak navzájem korelují naměřené hodnoty.
Během hodnocení vyšlo najevo, že nezáleží na individuální hodnotě, ale na datovém vzoru. Tím se vytvoří složitý datový model normality, pomocí kterého lze přesně předpovědět událost poškození, pokud se hodnoty určitým způsobem odchylují od naučeného modelu. Je také důležité, aby se tento systém neustále učil. Mění se s každou novou chybovou zprávou a na základě zpětné vazby od operátora. Analytické řešení je navrženo tak, aby se poučilo z neznámých situací - vypočítané předpovědi jsou stále přesnější po celou dobu provozu kompresoru.
Předvídejte poškození až na minutu - a zabraňte mu
Uživatel má prospěch z vysoce efektivního softwaru, který poskytuje informace o tom, kolik minut nebo hodin bude trvat, než na stroji nastane technický problém. Další použití kompresoru poté rozhodne, zda je tato hodnota platná: Pokud se změní scénář aplikace a stroj je chráněn, zobrazená „zbývající doba chodu" se prodlouží.